Променени тарифи за пристанищните такси създадоха напрежение в морската индустрия

Без нужното обществено обсъждане е изменена тарифата за събираните такси от Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“. Това пише в писмо до транспортния министър Георги Гвоздейков, подписано от четиримата синдикални лидери в „Пристанище Варна“ ЕАД. Maritime.bg разполага с писмото до транспортния министър.

На 15 ноември управителният съвет на ДП „Пристанищна инфраструктура“ одобрява определените размери на пристанищни такси.

Документът с новите тарифи е подписан дни преди от борда да бъдат освободени – Димитър Симеонов и Георги Събев, както и от новоназначения и участващ в конкурс за мястото си генерален директор – белгиецът Дирк Пергот.

Синдикатите алармират Гвоздейков, който е принципал на пристанищния оператор на двата държавни терминала, че се „забелязва значително увеличение на инфраструктурната такса“ за района, в който попада „Варна – Запад“.

„Това ще увеличи значително стойността на дисбурсмента за корабите и по никакъв начин не съответства на икономическата стратегия за развитие на пристанищния терминал“, според синдикатите.

ПТ „Варна – Запад“ няма как да се възползва от проекта за удълбочаване, „тъй като дълбочината пред кейовете остава непроменена“ след неговото изпълнение, според синдикатите.

Лидерите на синдикатите не са съгласни и с част от тарифите, които обвхащат „Варна – Изток“ и терминали, оперирани от частни дружества.

Пристанищните синдикати коментират, че е възможно увеличението на тарифите да се отрази и върху трудовите възнаграждения на работещите в „Пристанище Варна“ ЕАД.

Новият вариант на Тарифа за пристанищните такси, събирани от ДППИ, не е публикуван за обществено обсъждане и е различен от вече публикуван вариант. Не са публикувани и становищата на заинтересованите страни. Това пише народният представител Стела Николова (ДБ) в писмен въпрос до транспортния министър Георги Гвоздейков.

Таксите винаги са били съобразени с географския принцип при изграждане на терминалите с публични държавни средства. Тарифите винаги са имали за цел поощряване на корабо-посещенията, увеличаване на трафика и конкурентността спрямо съседни държави и са създавали условия за работа на всички райони, припомня Стела Николова.

Николова пита в писмо Гвоздейков дали е уведомен за „подменаната и приета“ от ДППИ тарифа.

В четвъртък депутатът от ДБ отправи този въпрос на министър Гвоздейков по време на заседание на парламентарната Комисия по транспорт.

„За този проблем аз научих във вторник, тъй като и други заинтересовани лица го поставиха“, отговори транспортният министър Георги Гвоздейков.

Министърът заяви, че ще изиска всички становища и документи, които са взети предвид от ДП „Пристанищна инфраструктура“, за изменение на тарифите.

Министърът предложи да бъде проведена последваща среща по въпроса.

Очаквайте подробности.

Коментари (0)
Коментирай