Калин Георгиев: Яхтите са моят живот

Варненската фирма „Одесос ригинг“, специализирана във висококачествени такелажни услуги, представи третата, изцяло произведена от екипа си, ветроходна яхта. Crazy Bee е с максимална дължина (с бушприта) 10.0 м, водоизместване 1.8 т, карбонова мачта висока 13.9 м, ветрилната й площ е 33 кв.м грот, джиб 19 кв.м, 100 кв.м асиметричен спинакер, баласт 550 кг. Преди представянето й пред десетки ветроходци в яхт клуб „Капитан Георги Георгиев Порт Варна“, Калин Георгиев повдигна завесата около проекта:

Преди няколко години ти и екипът пожелахте на този, който кара новия Peterson да умира от кеф. Какво пожелавате на екипажа на „Пчелата”?

Само трябва да се забавляват! Това е лодка за забавление, ако естествено знаеш какво да правиш с нея. Яхтата е леко опасна, агресивна спортна лодка.

Не се ли хвърлихте много бързо в дълбокото – след двата Petereson-а направо на тази високотехнологична лодка?

Така се случи. Всичко започна от едно яхтено изложение преди повече от пет години. Видях визуализация на лодката на един щанд – много ми хареса като силует. Бързо намерихме общ език с хората зад щанда. Те бяха впечатлени от матриците ни и качеството на първите ни яхти. Няколко месеца по-късно разговорите продължиха на още едно изложение, след което във Варна пристигна моделът на тази лодка. Тя е 28 фута (8.5 м), с бушприта е 10.0, водоизместване 1.8 т, карбонова мачта 13.9 м., 33 кв.м грот, джиб 19 кв.м, 100 кв.м асиметричен спинакер, баласт 550 кг. Прототип, ако бъде харесана, е възможно да стане „уан дизайн”.

Моделът пристигна през 2019 г. и претърпя изключително много промени, за да се получи съвременна спортна яхта, очакваме да бъде интересна на световния пазар. Има доста голям интерес от няколко посоки.

Как се чувствате на финала?

Много изморени след пет години труд. Но много доволни. Дали сме всичко от себе си! Съзаклятниците са същите, хареса им проекта и се отзоваха отново – Марин, Вальо, Николай, Антон, Златко, Петьо Калоянов, Цено Кътов. Това са, казвам го без притеснение, най-добрите лодкостроители в България. Ако мога да ги клонирам ще е голям успех! Златко е винаги до мен, повярва ми още в самото начало. Не на последно място – благодаря на съпругата ми Доротея. Изключителен човек! На нейното търпение и разбиране дължа всичко! В началото ме хокаше, че постоянно си мисля за лодки, но това е моят живот!

Има ли промяна в отношението на притежателите на ветроходни яхти към ригинга?

В сравнение с 2017 г., да! Телефонът ми звъни постоянно. Хората започнаха да осъзнават, че това което е над водолинията е от изключително значение! Въпрос на образованост! Огромен труд сме положили за да го сторим. И не на последно място – няма застраховател, който да плати щета, ако нямаш качествен ригинг – такелаж, мачта…

Принадлежите към ветроходна фамилия – баща ви Иван Георгиев-Зъбата, светла му памет, братята ви, сега синът ви Никола… всички сте минали от Оптимист до Калиакра, образно казано. И сте пример, че не всеки трениращ ветроходство ще стане професионален спортист, но пък намирате реализация в близки до яхтинга браншове…

Пожеланието ми е да а разширим с общи усилия на гилдията у нас границите във всичко – ветроходство, яхтена индустрия, любов към Морето и лодките!

Коментари (0)
Коментирай