Свежа кръв в киловото ветроходство. Иде ли?

Завършилата на 26 май т.г. Х ветроходна регата за килови яхти „Варна Ченъл къп“ постави началото на сезон‘2024, даде надежди за интрига и интересни развръзки в следващите стартове, но и не напълно ясни отговори на щекотливите въпроси около менажирането на екипажи. Публична тайна е, че средната възраст на участниците е доста висока, липсват млади попълнения, планирането на отпуски в летния сезон е трудно, немалка част от екипажите не са професионалисти и т.н.

В класиката „Варна Ченъл къп 2024“ стартираха 36 екипажа, в заявките фигурират 216 имена, от тях само около 8% са родени този век. Това прави средно по шест човека на борда, но е известно, че при средно аритметично често за едни се пада пиле, за други – зеле…

За яхтите в „кралските“ ORC A и IRC 1 – Kiara X, LZ yachting 1991, Petra, Chocolate 2, Arroutado, Ivana&Alex, Crazy Bee и др., броят варира от осем до десет човека екипаж. От години се говори за интегрирането на млади ветроходци от детско-юношеските и олимпийски класове в киловите яхти. В това отношение Х „Варна Ченъл къп 2024“ даде поводи за оптимизъм, макар и само със 7.87% „свежа кръв“.

Светлият пример са двата екипажа на Melges 24 – Scorpio и Oxygene, съставени от млади състезатели на СК „Черно море Бриз“ Варна, МК Балчик и ЯК „Кап. Г. Георгиев Порт Варна“: Мартин Димитров (р. 2008), Огнян Великов (2008), Жана Желязкова (2007), Мартин Методиев (2007), Борислав Тодоров (2006), Владимир Костов (2006), Красимир Великов (2006). Останалите от „младата вълна“ в другите екипажи – Михаил Берберов (2005), Никола Георгиев (2002), Филип Червенков (2008), Любен Тодоров (2001), Ясен Великов (2001), Виктор Димитров (2001), Иван Георгиев (2002).

Коментари (0)
Коментирай