Споровете за развитието на Пристанище Варна не дали възможност на правителството да вземе правилно решение

Модернизацията на пристанище Варна е един от най-мащабните проекти за Варна. Това каза в интервю за Радио „Фокус” – Варна народният представител от ПП ГЕРБ Павел Димитров.

„Проектът за пристанището е един от най-мащабните проекти, чието забавяне до голяма степен пречи на развитието на Варна. Като говорим за пристанището, искам да заявя, че след като преди време правителството отказа японския заем, категорично се върви към концесия на пристанището във Варна. Но лично се убедих, когато бях ангажиран с тези процеси във връзка с концесионирането на пристанището, че процедурите са изключително бавни, както и самите действия, за да се стигне до решаване за концесия, защото там въпросите са спорни”, коментира Павел Димитров.

Той каза още, че около една година са провеждани срещи и кръгли маси с представители на всички браншови организации, които имат отношение. Много от тях са били на различни мнения за това как да стане концесията на порта – някой от тях са искали да се концесионира цялото пристанище, други – пристанище Изток или пристанище Запад.

„Всички тези спорове не даваха възможност на правителството да вземе най-правилното решение, защото без тяхното становище трудно може да се оформи решение. Смятам, че нещата се избистрят в тази посока и се надявам в най-близко време пристанището да се концесионира. Това ще реши много проблеми на град Варна – с безработицата, с товаропотока, инвестициите. Най-важното е, че пристанището ще отвори най-красивата част на Варна за варненци”, каза още Павел Димитров.

Maritime.bg – България

гербконцесияПавел ДимитровПристанище Варна