Maersk измества фокуса на своя бизнес от шипинга

Датският гигант AP Moller-Maersk ще измести фокуса на своята дейност, от шипинга, избирайки вместо него да се концентрира върху своята работа и проекти свързани със сондажни платформи, пристанищни операции и петрол.Това съобщи пред „Файненшъл таймс“ главният изпълнителен директор на компанията, Нилс Андерсен.

По думите му AP Moller-Maersk ще ограничи инвестициите в Maersk Line. Дъщерното дружество на корпорацията е най-голям в света оператор на контейнеровози, с общ пазарен дял от 16%.

”Ние ще се позиционираме далече от корабната страна на нещата към по-доходоносните и по-стабилни предприятия”, съобщава Андерсен. „Когато предприемем тази промяна, вероятно повече от 50% от нашите капитали ще бъдат обвързани с тези три вида бизнес. Maersk Line ще представлява около 25-30% от нашия капитал. Ще имаме четири предприятия от почти еднакъв размер”, коментира още той.

Графиката в цял размер

През 2011 година Maersk Line отчете загуби в размер на 540 млн. щ. долара, докато Maersk Oil излезе на печалба с около 2,1 млрд. щ. долара, операциите от сондажната дивизия на компанията Maersk Drilling и APM Terminals генерираха съответно 500 и 650 млн. щ. долара.

През тази година контейнерния бизнес ще отбележи „скромни” печалби, смятат анализатори, но недобрите перспективи ще се запазят поне през следващите три години.

Слабата глобална икономика доведе множество компании, както и Mersk Line да приема товари дори и при непокриване на оперативните разходи. Доставените нови кораби, поръчани предимно през 2008г., създава свръхкапацитет на пазара.

”Тази година не очакваме превозвачите да имат печалби, същото предвиждаме и за следващата година”, смята Нил Декер, от изследователската компания Drewry.

До 2018 година Maersk очаква да получава ежегодно от Maersk Oil и Maersk Drilling по 1 млрд. щ. долара.

”Те имат финансовата възможност да направят това, което искат. Предстои обаче да видим кои ще са правилните сфери, които ще дадат резултати. Но има логика да се сложат спирачки на контейнерната част”, смята Дан Того Женсен от Handelsbanken.

Изборът за пренасочване на капитали към другите подразделения на корпорацията също е рисков. Свежите инвестиции в Maersk Oil са уязвими заради цените на петрола, както при контейнерния бизнес, така и тук има огромна цикличност, смята още консултантът Дан Того Женсен.

Въпреки рисковете Maersk Drilling вече са поръчали 7 сондажни платформи, на обща стойност 4,5 млрд. щ. долара. Според изпълнителният директор на компанията Клаус Хемингсен, още 5 млрд. щ. долара ще бъдат инвестирани за достигане на поставените цели. Въпреки мащабните инвестиции сондажния бизнес изисква в пъти повече работна ръка и Maersk Drilling са принудени да стартират мащабни интернет рекламни кампании за да наберат работници.

По материали на „Файненшъл таймс“

Maritime.bg – Свят

maerskmaersk lineконтейнеровозикорабимерск
Коментари (5)
Коментирай
  • Въпрос без отговор...

    Защо в България няма а и няма и да има представителство на „Мерск“??В Румъния и Украйна има техни представителста,а България я подминават като малка гара!
    Сещайте се…!

    • Bateto

      В БГ ще направят crewing офис когато поне стотина българина бъдат наети.Засега сме около 10

  • Има...

    В България има представителство на Maersk. Но не се занимава с крюинг само. Иначе с всички останали дейности – да! В Румъния е филиалът за крюинг и това е въпрос на решение на Мерск. От година те работят и с няколко български посреднически агенции за наемане на български корабни екипажи на контейнеровозите и танкерите на компанията.

  • Kakata do Bateto

    То ако се чакаше да станат 100 или 1000 броя на работещите БГ-моряци досега да нямаше офиси в България нито на Zodiac, нито на VShips,нито на K-Line,нито на Ahrenkiel и т.н…

    • Bateto

      Не ти хващам логиката нещо.След като във всяка от изброените от теб работят по повече от 100.Плюс както правилно казва „Има“такава е политиката на компанията.Друг е въпроса дали има интерес към тази компания от страна на БГ кадрите а не обратното.Както се загатва в първия пост.Хърватия като една от най-напредничавите в бранша също няма представителство и използва Румънския филиал .