Какво има в контейнера?


За осигуряване на повече информация за съдържанието на контейнерите се обявиха редица международни застрахователни компании
. Безопасността на контейнеровозите е високо в дневния ред на Международния съюз на морските застрахователи (IUMI).

Организацията се надява с политически форуми да “въздейства” над организации като Международната морска организация и Европейския съюз.

Най-малко една двойка от ключови въпроси бе дебело подчертана след инцидента с кораб MSC FLAMINIA (построен през 2001г.). Тогава на борда на контейнеровоза с капацитет 6732 TEU избухна пожар, а последствията от него все още имат отзвук в морската застрахователна индустрия. Едната група ключови въпроси са свързани с невярното деклариране на контейнерите, особено при по-големите съдове. Друга част от въпросите са свързани с безопасността на контейнеровозите, възможностите за борба с подобни ситуации и трудностите на повредените съдове при такива събития да намерят място за убежище.

В момента в ММО тече работа за проблемите свързани с претоварване на контейнерите, но IUMI иска да види допълнителни мерки и фокус върху съдържанието на контейнерите, за да се гарантира, че опасните товари са правилно декларирани.

Трудностите при случая с MSC FLAMINIA създават още една група от въпроси. При инцидента, няколко страни-членки на ЕС не разрешиха транзитно преминаване през водите им. Корабът трябваше да достигне до германско пристанище. Мерките, които въпросните страни взеха тогава, за пореден път показват, че държавите не желaят да оказват помощ на повредени, следствие на аварии, кораби. Това означава, че фокусът, който IUMI иска, трябва да се разшири не само до границите на проблемите с местата за убежище.

Безопасността на контейнеровозите и проблемите с местата за убежище са сред 17 точки от дневния ред на политическия форум на IUMI, който ще бъде воден от Хеле Хамър, управляващ директор на Cefor – Скандинавска застрахователна морска асоциация.

Другите въпроси на форума ще бъдaт свързани с безопасността на пътническите кораби, с подчертано внимание към инцидента с лайнера COSTA CONCORDIA. В тази област IUMI подкрепя усилията на ММО.

Президентът на IUMI Оле Уикборг дори заяви, че COSTA CONCORDIA е имал по-малко водонепроницаеми отсеци отколкото TITANIC – само два, спрямо пет.

IUMI също така ще осъществи натиск над Paris MOU за осигуряване на по-нататъшно разкриване на информация в Equasis за рисковия профил на корабите и състоянието на компаниите-собственици.

Темата с околната среда също е заела изключително сериозно място на мероприятието на морските застрахователи.

Миналата година е била “изключително лоша” за морските застрахователи, по думите на председателя на IUMI. Огромен брой са били претенциите на собственици на съдове за развлечение след урагана „Санди“, още по-големи пък са били претенциите след потъването на лайнера COSTA CONCORDIA.

“Устойчивостта отразява това, което смятаме, че е необходимо за нашето бъдеще. Трябва да изградим нашите бизнес модели, да сме сигурни, че ще има устойчив бизнес, който върви напред. Това е нещо, което е лесно за казване, но не толкова лесно за постигане”, казва Уикборг.

“Подчертаваме, че морското застраховане е необходимо не само за морската индустрия, но и за световната търговия”, категоричен е той.

Maritime.bg – Свят

Коментари (0)
Коментирай