Засилиха сигурността на българските кораби, които влизат в пристанища в Украйна и Русия


До второ ниво бе вдигната сигурността на корабите, плаващи под флага на Република България, които влизат в пристанища в Украйна и Русия. Мярката обяви Изпълнителна агенция „Морска администрация”, научи Maritime.bg.

Причина за завишаване мерките за сигурност е ситуацията на Кримския полуостров и в Украйна. Мярката въвежда по-стриктни проверки на лицата, които се качват на борда на корабите ни, завишава се дежурно-вахтената служба и се подписва декларация за сигурност с пристанището, което от своя страна трябва да осигури съответната мерки на кея.

В същото време на морските власти е разпоредено да наблюдават за всичко, което може да влияе на сигурността и безопасността в нашите пристанища. Корабите с екипажи от руски и украински моряци, които влизат в портовете ни, също ще бъдат наблюдавани.

Maritime.bg припомня, че трите най-големи пристанища в Украйна – Одеса, Иличевск и Южни, бяха определени като „стабилни“ и „под контрол“ от кореспондента на Swedish Club в страната – Dias Marine Consultants. Според консултантите, властите полагат всички усилия да не бъдат нарушени процесите в портовете, въпреки разразяващата се криза в останалата част на страната. „Същото може да се каже и за портовете на Азовско море”, уточняват от Dias Marine. Не такова е положението в порт Херсон, където „ситуацията изглежда по-агресивна”.

„Все пак не е изключено след няколко дни да имаме проблеми”, казва говорителят на базираната в Одеса адвокатска компания Integral, цитиран от Port Strategy. Работата в пристанище Севастопол също върви нормално.

Блокада
Бойните кораби на Украйна, включително подводница, които се намират в Севастопол са блокирани. Поне 10 руски кораба, от състава на Черноморския флот, са преградили изхода към залива, предадоха местни медии. В Севастопол се намират главните сили на украинските Военноморски сили.

Дни по-рано бяха блокирани и корабите от южната военноморска база в Донузлав. Там потъна големият руски десантен кораб „Очаков“. Русия официално не признава това да е съзнателен акт, но се предполага, че корабът е бил буксиран и потопен на входа на базата.

Maritime.bg – Курс

корабипристанищарусияукрайна