Данаил Папазов: До 4 години Варна ще си премести пристанището

Министър Данаил Папазов, снимка: Maritime.bg

До 4 години Варна ще си премести пристанището. Тази прогноза прави министърът на транспорта кап. Данаил Папазов в интервю пред в-к „Стандарт„.

„Девет месеца след избора на изпълнител трябва да  имаме готов работен проект на новия интермодален терминал с всички разрешителни  за строителство, както и два идейни проекта за рекреационната зона. Самото  строителство на кейовата стена ще отнеме не повече от 18 месеца, като през това  време ще тече и изграждането на контейнерния терминал и силозното стопанство.  Мисля, че в рамките на три години след издаването на строителните разрешения  целият интермодален терминал може да бъде напълно завършен“, заявява министърът.

По думите му към момента са закупени поне 6 пакета документи за участие в конкурса за избор на проектант.

Според министър Папазов оборудването на интермодалния терминал може да бъде закупено от товародатели, които ще използват специализирани съоръжения, каквито  са силозите, или от самото пристанище Варна.

„То е едно от най-добре работещите  държавни предприятия в България, така че най-вероятно то ще бъде оператор. При  проявен интерес от частни инвеститори е възможно да се мисли и за  публично-частно партньорство. Според мене един от най-добрите варианти е да  бъдат предложени за публична продан част от акциите на пристанище Варна.  Възможно е и отдаването на концесия на части или на цялото пристанище. Всичко  това обаче е въпрос на бъдещи решения, като водеща трябва да бъде идеята да не  се разбива добре работещият държавен пристанищен оператор“, смята още министърът.

Maritime.bg припомня, че МТИТС обяви поръчка за избор на проектант на инфраструктурния комплекс, където ще става претоварване на товари между морски, автомобилен и железопътен транспорт. Същинската част по изграждането на обекта се очаква да започне през 2015 г., а в края на миналата година беше утвърден идейният проект. По предварителни оценки проектирането на обявеното съоръжение ще струва 12 млн. лв. без ДДС, а за строителството – 1 млрд. лв., като за финансирането министерството ще търси публично-частни партньорство и европейски средства.

Тема в развитие:
Интермодален терминал във Варна

Maritime.bg – Курс

варнаДанаил ПапазовИнтермодален терминал