Министър Ангелкова: Не е спиран проектът за нов Интермодален терминал във Варна

Изготвянето на стратегия за интегрирана морска политика е била основната засегната тема на проведената среща днес във Варна между морския бранш и служебния министър на транспорта Николина Ангелкова, предаде репортер на Maritime.bg. От години морските неправителствени организации алармират, че няма план за развитие на морската ни индустрия. Самият министър призна, че този процес е забавен с години, но не посмя да посочи причините, които стоят зад това.

[box style=“0″]

„С бранша се обединихме около тезата, че е необходима подготовка за стартиране на интегрирана морска политика, която да обхване отделните сектори в морската индустрия. Това е процес, който се бави от много години и се стартира и прекъсва постоянно. Необходимо е да се използват възможностите на ОП „Транспорт” 2007 -2014 защото по този начин може да се стартира максимално бързо изработването на този стратегически документ, който е необходимо да бъде приет и да бъде съобразен с мултимодалната транспортна стратегия за да може морския бранш да използва средствата, както по оперативните програми, така и директно от Генерална дирекция „Морска политика” но Европейската комисия”, коментира Ангелкова.[/box]

Възможно е държавата да използва средства от ОП „Транспорт“, в частта за техническа помощ, за възлагане изработването на стратегията. Пред Maritime.bg изпълнителният директор на ИА „Морска администрация“ к.д.п. Живко Петров коментира, че задачата може да бъде възложена чрез обществена поръчка на частна компания. „Тя от своя страна трябва да бъде задължена да привлече всички останали, например неправителствени организации. Не веднъж съм казвал, че не администрацията трябва да направи една или друга стратегия. Това е процес, в който трябва да бъдат включени всички, както и редица други министерства“, коментира още той.

Друга важна тема на разговор е било морското търсене и спасяване, за което МТИТС се е ангажирало да намери финансиране. Министър Ангелкова уточни, че е възможно още в следващите седмици звеното за разследване на морски произшествия да бъде преместено във Варна. Интересно е да се отбележи, че това е предложение на бранша, по думите на министъра, но не стана ясно дали браншът е пожелал така желаната преди години децентрализация и преместване седалището на ИА „Морска администрация“. Такива искания от страна на бранша не бяха коментирани от министър Ангелкова.

Ангелкова: Никога не съм спирала проекта за Интермодалния терминал
Проектът за нов интермодален терминал във Варна не е спиран. Това каза министър Ангелкова, разсейвайки спекулациите по темата. Тя обясни, че най-важното при този проект е, че той не е финансово обезпечен. „Има избран изпълнител, но в момента се извършва анализ как да бъде финансиран проектът“, каза тя. По думите й се търси вариант средствата да бъдат осигурени от бюджета на ДП „Пристанищна инфраструктура“.

Ако ДППИ няма пари или не бъде намерено друго финансиране, няма как да подпиша договора„, дебело подчерта Ангелкова. Тя коментира, че сумата за проектиране на интермодалния терминал възлиза на малко над 8,7 млн. лева, като спечелилата компания трябва да получи авансово плащане в размер на 1,4 млн. лева.

Промените в управлението на Пристанище Бургас са свързани с актуализацията и оптимизацията на всяко едно от дружествата„, каза в отговор на въпрос на Maritime.bg министър Ангелкова. Тя заяви още, че не предстои „оптимизация“ в Пристанище Варна.

Maritime.bg – Курс