Инж. Петър Сеферов: Инвестираме над 11 млн. лева през годината

Инж. Петър Сеферов е роден през 1972 г. в гр. Провадия. Завършва Висшето военноморско училище „Н. Й. Вапцаров“ по специалност „Радиолокация“. Има следдипломна квалификация по „Мениджмънт на водния транспорт“ в Икономически университет – Варна. Кариерата си започва в „Пристанище Варна”. Работил е в три различни отдела на порта, а през 2005 г. е назначен за началник  на Пристанище Балчик. През същата година е назначен за генерален директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“, длъжността изпълнява до 2009 година. Две години по-късно става заместник-директор на „Варна-Изток“, а от миналата година е негов директор. За изпълнителен директор на „Пристанище Варна” ЕАД бе избран през тази година.

А. Тодоров, Maritime.bg

Г-н Сеферов, новото ръководство на пристанището бе посрещнато с протест. Успокои ли се обстановката?
– Причина за действията станаха информации, че предстоят съкращения в състава. Такива не са планирани и няма да има. Постоянно имам работни срещи със синдикатите и със служители, мисля, че всички разбраха какви са намеренията ни. Това бе изкуствено създадено напрежение и не мисля, че вече го има.

Казахте, че сте имали срещи със синдикати и служители. Какви са основните им искания?
– Пред ръководството се поставят нормални въпроси, които са свързани с оперативната дейност. Отнасяме се с разбиране и ще работим конструктивно по всеки повдигнат от служителите въпрос. Основно става дума за по-добри условия за работа, за подобряване обработката на товарите и на първо място, това към което всички се стремим, е безопасността на работещите в предприятието.

Какви резултати отбеляза пристанището от началото на годината и какви резултати очаквате до края годината?

– Отчитаме нетипично за първите два месеца преминаване на товари. С около 27% повече в сравнение с първото тримесечие на миналата година. Отдавам този факт на по-меката зима. До днес са обработени 2 млн. 387 хил. тона товари, включително близо 560 хил. тона зърно и 32 хил. TEU. Прогнозата ни за тазгодишния товарооборот е по-предпазлива, заложили сме 9 млн. и 900 хил. тона товари. Причина е липсата на информацията по проекта „Южен поток” и непредсказуемостта на реколтата и зърнения пазар. Движим се в миналогодишните граници.

Колко и какви пътнически кораби се очаква да посетят Морска гара – Варна през тази година?
– До момента са записани 33 кораба за посещения. През миналата година бяха 36. През тази година обаче очакваме по-малък брой пътници, тъй като корабите са по-малки. Тези процеси обаче са извън възможностите ни за планиране и са свързани с геополитиката в региона. За сезона планираме да облагородим района около Морска гара – Варна, в програмата на ДП „Пристанищна инфраструктура” е залегнало обновяване на настилките.

Какво е финансовото състояние на компанията и какви инвестиции сте предвидили през тази година?

Финансовото състояние е добро, за миналата година чистият финансов резултат е над 5 млн. лева. Планираме закупуването на нова техника за около 6,5 млн. лева, в инфраструктура ще инвестираме близо 4 млн. лева. Планираме купуването на нови кранови и тилови машини – един мобилен кран, един ричтакер, голям кофъчен товарач и няколко по-малки кофъчни и вилкови машини. От изключително голямо значение за нас е качеството на предлаганите услуги, което неминуемо е свързано с постоянното обновяване на техниката и поддържане на инфраструктурата.

Maritime.bg – Курс

варнаПетър СеферовПристанище Варна