Параходство БМФ изпраща годината със стабилни финансови резултати


Параходство БМФ АД изпраща отиващата си 2011-та година със стабилни финансови резултати и със завоювани позиции на международния фрахтов пазар. Компанията попълни флота си с три нови 30 700-тонни кораби: „Люлин”, „Осогово” и „Беласица”, като в процес на строителство е и четвърти кораб от същата серия, който ще носи името „Родопи”.

Най-новият кораб на Параходство „Български морски флот” АД – 30 700-тонният „Беласица”, първи ще посрещне настъпващата 2012 година. На границата между Индийския и Тихия океан капитанът Николай Николов и главният механик Павлин Йорданов ще поздравят екипажа и ще отворят нова страница във вахтения дневник, съобщава пресслужбата на компанията. Корабът, който Параходството прие в своя флот на 15 декември т.г., ще продължи плаването си с пълен товар към Индия.

Минути след „Беласица”, наздравица ще вдигнат и на борда на моторния кораб „България”, който също е сред новите попълнения на БМФ. Екипажът с капитан Генчо Христов и с главен механик Николай Митев ще държат курс курс към назначеното пристанище след разтоварване и отплаване от Филипините. Последни ще изпратят отиващата си 2011-та година екипажите на корабите „Царевец” и „Свилен Русев” в Атлантическия океан. Моторният кораб „Царевец” с капитан Росен Нешков и с главен механик Николай Станков ще подхожда към бреговете на Канада. Моторният кораб „Свилен Русев” с капитан Стойчо Георгиев и с главен механик Светлан Балтаджиев ще се подготвя за влизане в аржентинско пристанище.

maritime.port.bg припомня, че през годината дългогодишният изпълнителен директор на Параходството к.д.п. Христо Донев го напусна. Негово място зае Йонко Йонков, който получи приз „Свети Николай“ от БМК за личен принос в развитието на морското стопанство, въпреки че Параходството напусна сдружението.

През годината БМФ се освободи от няколко съда, като ги предаде за нарязване на цена от 455 щ. долара за ldt. Това бяха 38,000-dwt Адалберт Антонов, 25,900-dwt Родопи, 25,800-dwt Милин Камък (построени през 1979г.) и 25,800-dwt Рожен (построен през 1978г.).

„Параходство Български морски флот“ АД и „Параходство Българско речно плаване“ АД придобиха през тази година съвместен контрол върху новоучреденото дружество – „Варнафери“ ООД, което извършва фериботен превоз на товари по пряката железопътно-фериботна линия „Варна-Кавказ“.

Български морски флот бе определен за концесионер на пристанищния терминал за насипни товари на пристанище Бургас. Компанията ще управлява частта от порта 35 години.  БМФ трябва да вложи над 100.3 млн. евро в пристанището за времето на концесията, като близо 54.8 млн. евро от тях трябва да бъдат инвестирани в първите седем години от нея. Новият оператор на терминала ще трябва да поддържа и средно по около 288 работни места на година.

maritime.port.bg – България

2011БМФБългарски Морски Флотгодинарезултати
Коментари (1)
Коментирай
  • assi

    Не зная дали е написано за да бъде отбит номера,но гръмкото заглавие и изложението нямат нищо общо.Явно на Наско Атанасов не са му дадени никакви данни и е трябвало да смуче от пръстите си. Maritime bg , моля в бъдеще не приемайте такива материали, пада ви авторитета.Освен това никъде не се споменава защо т.н. изпълнителен директор на БМФ , не благоволи да отиде и си получи наградата.Може би
    присъстващите не бяха на неговото ниво или той на тяхното?