Безвъзмездната помощ е осигурена от правителствената структура ENOVA и ще покрие около една трета от предвидените по проекта разходи.
„За частния сектор е изключително важно да има правителствена подкрепа, когато разработва нови технологии и дава смели иновации“, каза Свейн Тор Холшер, президент и главен изпълнителен директор на YARA.
„Интересът към автономния транспорт е голям, но в същото време много специалисти са скептични и поставят под въпрос безопасността. Основният принос от този проект е да покажем, че автономният и електрически морски транспорт е изпълним и ще постигнем желаните резултати „, каза Нилс Кристиан Накстад, главен изпълнителен директор на ENOVA, който отговаря за насърчаването и подкрепата на еко-проекти.
Yara Birkeland ще транспортира тор от производствения завод в Porsgrunn до контейнерните терминали в Brevik и Larvik. Съдът ще бъде с дължина 80 метра, широчина 15 метра и ще превозва до 120 TEU.
Очаква се проектът да бъде реализиран през 2019 година.
Maritime.bg – Свят