IMO благодари на италианската брегова охрана за операцията след катастрофата с Costa Concordia


Генералният секретар на Международната морска организация (IMO) Кожи Секимизу, официално днес призова за пълно разследване на причините довели до катастрофата с пътническия кораб Costa Concordia, който заседна край италианските брегове. В навечерието на стогодишнината от потъването на Titanic, за пореден път ни бяха напомнени рисковете, свързани с морските дейности, заяви той. Секимизу изказа съболезнования на семействата на загиналите при катастрофата. Призовавам администрацията на флага да извърши разследване на произшествието, обхващайки всички аспекти на този инцидент, заключенията да се предоставят на IMO, заяви Секимизу.

Към момента е потвърдена смъртта на 6 души, според италианската Брегова охрана в неизвестност са 16 души, сред които пътници и членове на екипажа.

Трябва да изчакаме заключенията от разследванията и не трябва да съдим и спекулираме с данните на този етап, коментира още генералният секретар на IMO. Той изказа благодарност на италианската Брегова охрана за среднощната спасителна операция и добави, че Международната морска организация не трябва да подминава с лека ръка катастрофата. Ние сериозно трябва да научим уроците от катастрофата, ако е необходимо да преразгледаме регламентите относно безопасността на големите пътнически кораби в светлината на констатациите на разследването, категоричен е Секимизу.

Запис на разговор между Бреговата охрана и капитана на Costa Concordia разкрива, че на капитана е заповядано да  „отиде на палубата“.

Разговорът е бил записан от капитан Грегорио Де Фалко от италианската Брегова охрана. Според капитана на Costa Concordia Франческо Скетино всички пасажери са евакуирани от борда, той е отказал да се върне на кораба, а Фалко е повторил заповедта си.

Върни се на борда и ми кажи колко души има там. Ясно ли е?, казва капитанът от бреговата охрана.

На свой ред Скетино отказва да се върне заявявайки, че Costa Concordia се обръща и е тъмно. По време на разговора той се е намирал на борда на спасителна лодка, откъдето е ръководил спасителната операция.

И какво от това? Искаш да си отидеш вкъщи ли Скетино? Тъмно е и ти искаш да си отидеш вкъщи? Качи се веднага на кораба и ми кажи какво може да се направи, колко хора са на борда и в какво състояние са. Сега!, крещи капитанът от Бреговата охрана. Отивай на борда. Това е заповед. Не прави повече извинения. Ти си обявил напускането на кораба, сега аз командвам, продължава той.

Накрая се чува, че Скетино се е съгласил да се върне на кораба, не е ясно обаче дали го е направил.

http://www.maritime.port.bg/wp-content/uploads/2012/01/zapis-kapitan-costa-concordia-italiya.mp3

Междувременно стана ясно, че компанията, която ще прехвърли горивото от борда на Costa Concordia е изчислила, че операцията може да продължи между 2 до 4 седмици. От компанията се опасяват, че плавателният съд може да потъне, предизвиквайки екокатастрофа във водите на Италия. В танковете на Costa Concordia има 2380 тона гориво.

Международните морски медии обвиниха изпълнителния директор Мики Арисън на Carnival Corporation&Plc., която е основен акционер в Costa Cruises, че не е на мястото на катастрофата, а се мъчи да спаси бизнеса. В официално писмо до акционерите Арисън предупреди за вероятно отчитане на големи загуби. Няколко часа след катастрофата с Costa Concordia акциите на Carnival Corporation&Plc. се сринаха.

 

Проследете Катастрофата с Costa Concordia

maritime.port.bg – Свят

Costa ConcordiaзаписИталиякапитан