Полша си върна контрола над корабостроителницата в Гданск, модернизира я

До края на годината възлови мощности в корабостроителницата ще бъдат изцяло обновени. 

Започна първи етап за модернизация на корабостроителницата в Гданск, Полша. 

Местното правителство успя да върне обратно под полски контрол мощностите, разположени на о. Остров. Преди това заводът се контролираше от украинския магнат Сергей Тарута.

Полските власти искат да рестартират корабостроенето и кораборемонта в корабостроителницата в Гданск.

Финансиране за тази цел е осигурено от местната Агенция за индустриално развитие, а нови поръчки трябва да осигури специалното дружество „Поморска специална икономическа зона“.

До края на годината възлови мощности в корабостроителницата ще бъдат изцяло реновирани.

Правителството в Полша ще търси съдействие за „съживяване“ на завода и през нови инвеститори.

Maritime.bg припомня, че Агенцията за индустриално развитие (АИР) на Полша отправи предложение за обратно изкупуване на дяловете в корабостроителницата в Гданск „Stocznia Gdansk“ в началото на февруари т.г. Дотогава полската държава притежаваше едва 18% от дяловете в завода. АИР планира да придобие и пълния контрол над дъщерната на „Stocznia Gdansk“ компания „GSG Towers“.

Ситуацията с корабостроителницата в Гданск силно напомни съдбата на завода в Мангалия. Maritime.bg припомня, че Румъния също заяви желание да си върне пълния контрол над корабостроителницата в Мангалия, придобивайки 100% от акциите му.

Maritime.bg припомня, че Полша планира мащабна реконструкция и разширение на най-голямото пристанище в страната – Гданск„Увеличеният обем на международната търговия налага незабавната ни реакция, за да бъдем конкурентни на пазара“, коментират пристанищните власти, цитирани от местни медии. Плановете са за строителство на нов Ro-Ro терминал, нови дълбоководни кейови места и рехабилитация на инфраструктурата. Това е първи подобен мащабен проект за развитие на пристанището в Гданск за последните 40 години, с което ще се осигури обработката на най-големите плавателни съдове, влизащи в Балтийско море. Централното пристанище, част от пристанищния комплекс в Гданск, ще бъде свързано с инфраструктурата с обходни новоизградени пътища, с което ще бъде разтоварен трафикът в самия град.

Корабостроителницата в Гданск е сред най-натоварените в Полша до началото на новото хилядолетие, тя е родно място на движение „Солидарност“, но през 2007 г. е спасена от фалит от украинския бизнесмен. Причина за това бе наложената от Европейския съюз забрана за държавна помощ в сектора. В края на 2013 г. задълженията на корабостроителницата възлизаха на близо 60 млн. щ. долара.