Бивш капитан във „Валиант“: Кадетите понякога са повече от екипажа

Кадетите, които биват качвани на корабите на „Валиант“, понякога са повече от половината екипаж.

Това каза пред Maritime.bg вече бивш капитан в компанията, който я напуска заради опасността от инцидент с големия брой млади и неопитни моряци, които се изпращат на корабите им.

По думите му, практика на гръцкото дружество през българския му офис, е да назначава кадетите на длъжности рулеви, мотористи, стюарди и др.

„Вземат им парите от Еразъм в замяна на заплатите които получават за съответните длъжности“, подчерта напусналият вече фирмата капитан.

Той дори заяви, че лично и други негови колеги са отправяли многократно предупреждения до офиса на дружеството, че с толкова много кадети е „много опасно и трудно да си вършим рутинната работа“.

„Изглежда не са спрели“, завършва той.

Гръцката Valiant Shipping се скри в заешка дупка

Базираната в Гърция компания Valiant Shipping SA отбягва въпросите на Maritime.bg, свързани с трагичния инцидент от 7 октомври, при който загина млад български моряк на борда на РО-РО ферибот EUROFERRY MALTA (IMO: 9108556, MMSI: 256121000).

Гръцката компания е мениджър на построения през 1995 г. кораб, а собственик е базираната в Малта “Malta Motorways of the Sea”, която се явява дъщерно дружество на италианската „Grimaldi Group”.

От офиса на гръцката Valiant Shipping SA измислят невероятни оправдания, за да не отговорят на въпросите. Обясненията на вдигащата телефона – вероятно секретарка, започват от натоварени работни срещи, твърде ранни позвънявания от нашите репортери и липса на упълномощен да коментира.

Гърците обаче ще трябва да отговорят – кой от екипажа изпрати неопитни млади български моряци на откритата палуба на кораба, плаващ в изключително тежка хидрометеорологична обстановка, което доведе до трагичната гибел на 26-годишен български моряк, родом от крайдунавския град Русе.

Друг негов колега – на 24 години, се озова в италианска болница със счупени крака, следствие на „високопрофесионалните решения“, взети от неизвестен засега член от екипажа.

EUROFERRY MALTA отплава в 1940 ч. в неделя от Каляри с направление Порто Торес, два срещуположно разположени града на италианския остров Сардиня.

По информация на Maritime.bg, екипажът е бил подготвен за очакваното лошо време, укрепвайки допълнително превозваните около 90 тежкотоварни автомобила и 50 леки коли на борда. В понеделник около 1030 ч. капитанът на кораба подава сигнал за бедствие, докладвайки за един загинал и един ранен. Според данни на българското Министерство на външните работи, още двама български моряци са пострадали леко при инцидента, който не е с официално разкрит характер и е обект на разследване от компетентните в Италия органи.

Източник на Maritime.bg в “Malta Motorways of the Sea” коментира, че става дума за инцидент, свързан с разместване на товара, следствие на тежката метеообстановка, в която EUROFERRY MALTA попада.

Дали младите български моряци са били кадети на борда на кораба?

Дали те и колегите им са изпратени по програма „Еразъм“, която български морски компании ползват за трупане на дивиденти в категоричен ущърб на бъдещите млади моряци?

Пред Maritime.bg кап. Марио Аванто от централата на “Grimaldi Group” заяви, че нямат конкретни данни и въпросите следва да се отправят към гърците.  

За тези и други въпроси гръцката фирма и българският й офис мълчат.