Портовете във Видин, Русе и Бургас са включени в проекта за опорна транспортна мрежа на Европа


Пристанищата във Видин, Русе и Бургас са включени в проекта за опорна транспортна мрежа на Европа, съобщи във Варна генералният директор на държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) Георги Генчев, цитиран от БТА. По думите му останалите портове в страната, включително варненският, ще бъдат в широката транспортна мрежа.

Когато бъде приета окончателно транспортната мрежа, ще бъдат уточнени и бъдещите морски магистрали, допълни Генчев. По думите му идеята е да бъде обхванат целия континент, като се натоварят максимално водните пътища за сметка на автомобилните превози. Генчев посочи, че през следващия програмен период ЕС ще финансира само транспортни проекти, свързани с цяла Европа, а не с отделни държави. По думите му няма да се дават и пари за пристанищна и летищна инфраструктура. Средствата ще бъдат насочени към развитието на информационните технологии и комуникациите на портовете. Това е причината в момента предприятието да разработва информационна и комуникационна стратегия за пристанищата.

Генчев посочи, че в началото на 2015 г. страната ни вече ще е задължена да преустанови документооборота между корабите и брега на хартия. Комуникацията трябва да се осъществява само по електронен път. Неговата позиция беше, че страната ни няма да има проблем да отговори на новите изисквания. За концесионирането на пристанище Варна Генчев посочи, че винаги има алтернативи. Според него новият закон за публично-частно партньорство ще предложи нови форми, които могат да се прилагат и в портовете. Ако се пристъпи към концесия във Варна, е най-добре „Варна-Изток“ и „Варна-Запад“ да бъдат дадени в пакет, каза Генчев. Във Варна директорът на ДППИ участва в заседанието на Техническия комитет по интермодалност и логистика на Европейската организация на морските пристанища. Това е първият форум на организацията, който се провежда в България.

Maritime.bg – Пристанища

пристанищатранспортна мрежа