Портовете във Видин, Русе и Бургас са включени в проекта за опорна транспортна мрежа на Европа


Пристанищата във Видин, Русе и Бургас са включени в проекта за опорна транспортна мрежа на Европа, съобщи във Варна генералният директор на държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) Георги Генчев, цитиран от БТА. По думите му останалите портове в страната, включително варненският, ще бъдат в широката транспортна мрежа.

Когато бъде приета окончателно транспортната мрежа, ще бъдат уточнени и бъдещите морски магистрали, допълни Генчев. По думите му идеята е да бъде обхванат целия континент, като се натоварят максимално водните пътища за сметка на автомобилните превози. Генчев посочи, че през следващия програмен период ЕС ще финансира само транспортни проекти, свързани с цяла Европа, а не с отделни държави. По думите му няма да се дават и пари за пристанищна и летищна инфраструктура. Средствата ще бъдат насочени към развитието на информационните технологии и комуникациите на портовете. Това е причината в момента предприятието да разработва информационна и комуникационна стратегия за пристанищата.

Генчев посочи, че в началото на 2015 г. страната ни вече ще е задължена да преустанови документооборота между корабите и брега на хартия. Комуникацията трябва да се осъществява само по електронен път. Неговата позиция беше, че страната ни няма да има проблем да отговори на новите изисквания. За концесионирането на пристанище Варна Генчев посочи, че винаги има алтернативи. Според него новият закон за публично-частно партньорство ще предложи нови форми, които могат да се прилагат и в портовете. Ако се пристъпи към концесия във Варна, е най-добре „Варна-Изток“ и „Варна-Запад“ да бъдат дадени в пакет, каза Генчев. Във Варна директорът на ДППИ участва в заседанието на Техническия комитет по интермодалност и логистика на Европейската организация на морските пристанища. Това е първият форум на организацията, който се провежда в България.

Maritime.bg – Пристанища

пристанищатранспортна мрежа
Коментари (6)
Коментирай
  • popov

    Как Варненското пристанище е извън тази схема при положение че е три пъти по-голямо от останалите. Това май е поредната герберска педерастия

    • Plamen

      С какво Варненското пристанище е по-голямо от Бургаското? По какви параметри? Газене, кейови места, обработен тонаж товари? Айде да не говорим глупости ако обичате

      • SMM

        Колегата сигурно визира Балчик и Каварна:)

  • Димитър Димитров

    Ако сте следили товарооборотите и проследите икономическите райони,прилежащи към пристанищата Варна и Бургас, ще видите, че Варненското пристанище към момента има по-голям потенциал. Бургаското е по-голямо газене поради неразумните инвестиции, правени в последните десетина години, ако се извади тонажа на РОсенец (нефта), то обработените товари ще са в пъти по-малки, така че реално и двете пристанища са важни и е редно и двете да влязат в европейската транспортна схема. Колеги от Бургас, колкото и да лобирате в СОфия, не можете да преместите ДОбруджа и Девня в Бургас, както и да свържете Бургас със Сърбия по-лесно отколкото Варна със Сърбия. Така че е по-добре всеки да работи според възможностите си и да не се пренебрегва едното пристанище за сметка на другото

    • SMM

      Колега как по-точно я свързвате по-лесно Варна със Сърбия?
      – по Дунава ли – дето има Констанца;
      – по магистралата ли – дето я няма;
      – по ЖП линията ли – единична, дълга и не ремонтирана.
      Я свали розовите очила:)

  • Grozdanov

    tolkova sa nekadarni ot GERB, che nqma na kade. POrednata dalavera useshtam.
    Varna e po-golqmo pristanishte i vsichki v bransha go znaqt tova
    :100 000 poveche konteinera, 6000 ml mt poveche zarno (vse pak e do jitnicata na BG)
    i t.n. ako iskate shte vi pokaja oficialni statistiki 🙂 samo petrolnite produkti sa poveche v Burgas, koeto obache ne e faktor zashtoto tazi mreja e za drugite tovari
    tova e pordniq FARS ot GERB tozi pat shte go izq….