Флотът на Великобритания да предприеме мерки за недопускане на сблъсъци с подводници

Кралският военноморски флот на Великобритания следва да извърши независим преглед на действията, които са взети, за да се ограничат рисковете от сблъсъци между подводници на флота и търговски кораби. Това става ясно от доклад, публикуван от Бюрото за разследване на морски произшествия на страната (MAIB).

Снимка от мостика на STENA SUPERFAST VII показва забелязания перископ на английската подводна лодка, снимка: MAIB

В 1256 ч. на 6 ноември 2018 г., настъпва сериозна опасност от сблъсък между плаващия под флага на Великобритания RO-RO пътнически кораб STENA SUPERFAST VII (9198941) и подводница от състава на флота.

Фериботът е плавал от Белфаст с направление Кайнриан, когато вахтеният офицер забелязва перископа на подводната лодка по носа на кораба. Той предприема действия за избягване на сблъсъка.

Според разследването командният състав на подводницата е установил местоположението на ферибота, извършвайки визуално и сонарно наблюдение. При сближаването на двата съда, подводницата предприема маневра за избягване на сблъсъка, но остава на перископна дълбочина.

Двата съда се разминават на около 228 метра.

Опасността от сблъсък е настъпила, тъй като офицерите в контролния пункт на подводницата не са оценили разстоянието до кораба и скоростта му на движение. MAIB коментира, че решенията на командващите подводния съд може да се били рационални за тях,

но са взети на база неточна информация.

MAIB съобщава за други два предишни случая, при които се е стигнало до сблъсъци между подводници на флота и надводни кораби.

„Два предишни сблъсъка между подводни лодки от състава на Кралския военноморски флот и надводни кораби, показват сходство в това, че ключови решения на борда на подводниците са взети въз основа на недостатъчна оценка на местоположението на надводните съдове в близост. Кралският военноморски флот предприе редица действия в отговор на този инцидент и предишни подобни аварии. В резултат на това, този доклад прави препоръка към флота да извърши независим преглед на предприетите от него действия, за да гарантира, че подобни действия са били ефективни за намаляване на риска от сблъсък между подводници и надводни кораби“, коментират от бюрото.

По-долу можете да видите пълното съдържание на доклада от разследването.

Още по темата:

Доклад от разследването:

2020-13-StenaSuperfastVII-RNSubmarine