Изводът от този инцидент е, че българската държава трябва да вземе мерки да възстанови морското спасяване. Нямаме един спасителен кораб. Може ли Трафик контролът да вдигне един хеликоптер и да го прати на място, след като от кораба не са отговорили на повикванията им? Засега не може. Това коментира кап. Орлин Станчев по повод засядането на VERA SU в предаването „Новият ден“ на БНР.
Повечето морски държави имат необходимата процедура за действие при подобен инцидент. В такива случаи незабавно се назначава т.нар. капитан по спасяването. Той не е член на екипажа, а специалист по спасяване. Този човек отива на място и координира цялата дейност по спасителните операции. Нещо, което не видяхме в случая с Vera Su, каза кап. Станчев.
4 бала вятър или вълна, ако ги спира какво да говорим, ако стане по-лошо времето. Това не е спасителна операция все още. А навлизаме в средата на есента и предстои сезона на зимните щормове. Корабът ще се разбие и товарът ще отиде на дъното, прогнозира кап. Станчев.