ABB представи революционна концепция за задвижване за значително повишаване ефективността на кораба

ABB представи днес ABB Dynafin, нова концепция, представляваща революционна система за задвижване, прокарваща нова основа за ефективност в морската индустрия. Това съобщиха пред Maritime.bg от пресслужбата на компанията.

„Вдъхновена от динамичните движения на опашката на кит, иновативната концепция е резултат от повече от десетилетие изследвания, разработки и тестове“, коментират от ABB.

ABB прогнозира, че първият прототип ще бъде готов през 2025 г.

„ABB Dynafin показва какво е възможно, когато морските инженери преследват радикални иновации и напредък, вдъхновени от взаимодействието на еволюцията и технологиите“, каза Юха Коскела, президент на дивизия ABB Marine & Ports. „Това решение е изцяло свързано с оперативната ефективност и намаляване на емисиите, използвайки иновации от най-ярките умове в морското инженерство“, допълни той.

Новата концепция за задвижване включва основен електрически мотор, който задвижва „голямо колело“, въртящо се с умерени 30 – 80 оборота в минута. На него са разположени вертикални пера, всяко контролирано от отделен двигател и система за управление. Комбинираното движение на колелото и перата генерира задвижващи и управляващи сили едновременно, позволявайки новаторска оперативна ефективност и прецизност при маневриране.

Независимо проучване върху разработката, проведено от OSK-ShipTech, на дизайн на пътнически плавателен съд, оборудван с различни решения за задвижване, потвърди спестяване на консумация на енергия за задвижване до 22 процента в сравнение с конвенционална конфигурация. Това може да доведе до значителни икономии в разхода на гориво и да помогне за намаляване на емисиите, казват от ABB.

Новата концепция за задвижване е особено ефективна за средни и по-малки плавателни съдове, включително фериботи, офшорни спомагателни кораби и яхти. Чрез намаляване на вибрациите и нивата на шум системата подобрява комфорта на пътниците и екипажа. В допълнение, концепцията за задвижване осигурява превъзходна маневреност и производителност при позициониране.