Контейнерните ни терминали са извън Топ 5 в Черно море

В таблицата са посочени имената на операторите на контейнерните терминали на Черноморския басейн. Кликнете за увеличаване.

Контейнерният терминал в румънското пристанище Констанца остава най-мощният играч в Черно море. Терминалът е на върха от 2009-а година, според украйнската компания за анализи в шипинга Informall.

От дружеството съобщиха за Maritime.bg, че данните се базират на пазарно изследване за развитието на контейнерните терминали на Черно море за първата половина на тази година. Очакван първенец остава терминалът в Констанца, следван от този в Одеса и Новоросийск.

Българските портове са извън петицата, според анализа на Informall. На терминала във Варна е отредена едва осма позиция, а този в Бургас се нарежда на 11-о място.

Въпреки класациите, родните пристанища ще увеличат товарооборота си до края на годината. Това заяви преди дни министърът на транспорта Данаил Папазов. Той подчерта, че се отбелязва много сериозен ръст в товарооборота на пристанище Варна, както и на пристанище Бургас. До момента в пристанище Варна ръстът е над 16%.

Именно в опит за подобряване конкурентноспособността, а и освобождаване на настоящата територия, се планира преместване мощностите на пристанище Варна – Изток. Това обаче не трябва да става преди да бъдат изградени нови, предупреди настоящият шеф доц. Божидар Чапаров. „Варна Изток не трябва да се отписва от икономическия живот на страната и града. Неговото преместване трябва да бъде осъществено, ако не след, то поне успоредно с изграждане на нови пристанищни мощности, които да са в състояние да поемат целия обем товари и да осигурят работа на всички близо 1000 работника, които сега изкарват прехраната си тук”, каза той когато преди месец портът счупи пореден рекорд.

Класация на контейнерните превозвачи в Черно море.

Убедително на първо място сред контейнерните превозвачи остава MSC, която е на върха от 2009-а година. След нея се нареждат Maersk и ZIM.

*За достоверността на данните отговорност носи Informall

Maritime.bg – Курс

бургасварнаконтейнерен терминалпристанище
Коментари (5)
Коментирай
  • Дернев

    Ако не беше сбърканата политика на БКП, сега щеше да се пише за Бс, а не Констанца. Но да гледаме напред, а не да повтаряме грешките си.

  • Ocean runner

    Не бих казал, че е политиката на БКП, по-скоро глупавата ни вътрешно-лобистка политика. Още през 90-те Николай Божилов писа, че докато Бургас и Варна се конкурират за инвестициите за контейнерни терминали, печели само Констанца. А иначе през управлението на ГЕРБ бяха спрени проектите и финансирането за терминали и в Бургас, и във Варна.

    • Дернев

      Още през 90-те и аз говорих, че Бс трябва да се развива, за държавна политика за морските кадри и за транзина и много други работи, но сигурно лобитата не са работили в правилната посока. Бс никога не е имал лоби, а само една стратегическа позиция, която никой не може да му е вземе. Но пристанището може, както и се видя.

      • Ocean runner

        За съжаление сте прав…

  • Един

    Много ми е интересна една такава класация -само позиции, я дайте цифрите от миналата година, да видите нещата как стоят. Нашите контейнерни терминали са смешни и като оборудване и като товари. Мога да ви гарантирам, че и Варна и Бургас ще са много места назад и от африканските портове, ако се направи световна класация. Порт Абиджан 6 гентри крана и 5 мобилни, ( само за контейнерения терминал говорим), Ломе -8 мобилни крана за 2 контейнерни места, а за Мароко и за ЮАР, хич няма и да говорим, те са несравними, подобно е и положението в повечето африкански държави, а ние ги мислим за изостанали. Изостаналите сме ние, заради комунистите, който пак са на власт заедно с измекяри атакисти в любовна коалиция. България скоро няма да се оправи, щото всеки си седи в къщи и чака някой друг да му реши проблемите.