Международната морска гара в Бургас очаква първите пасажери

Държавната приемателна комисия приключи своята работа с подписване на Акт образец 16 по реда на ЗУТ. В състава на комисията са включени представители на възложителя – Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура”, строителния надзор на обекта, представители на изпълнителя – Консорциум „Техномашпрогрес – ТВП” и на специализираните контролни органи. Това съобщиха за Maritime.bg от ДППИ.

Съгласно изискванията на ЗУТ, възложителят създаде всички необходими условия и предостави на експертите цялата налична документация, с оглед оперативната и прецизна работа на държавната приемателна комисия. След провеждане на 72-часови проба при експлоатационни условия, за обект Международна морска гара – Бургас ще бъде издадено и разрешение за ползване, което, съгласно изискванията на закона, ще получи възложителя. Изградената международна морска гара е строеж от първа категория, където попадат обектите с най-висока степен значимост. Орган по издаването на разрешение за ползване е Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК).

Новата морска гара е построена върху терен на ДППИ, на територията на пристанище Бургас-изток и с новата сграда практически започва обособяването на пасажерски терминал, отваряне на града към морето, изнасяне на промишлените дейности и преструктуриране на крайбрежния промишлен район в атрактивна зона за отдих. Изграждането се финансира от Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура” като първа стъпка в реализирането на мащабния проект „Супер Бургас – зона за обществен достъп”. Развитието на пространството е свързано с изместване на пристанищните дейности, изпълнявани от пристанищния оператор в района на досегашните 1 и 2 кейови места. Морската гара трябва да се свързва с останалата част от територията на бъдещия пасажерски терминал чрез новопроектирана улица, която преминава успоредно по протежението на вълнолома. Цялостното архитектурно решение предвижда подходящи места за таксиметрови стоянки и за спиране и престой на туристически автобуси, изграждане тротоарна и алейна мрежа.

В планировката на сградата са отчетени очакванията за приставане на най-големите круизни кораби със средно 3000 пасажери на борда. Първият от тях се очаква да акостира пред новата морска гара на 5 октомври 2013 г. Пространственото разпределение е съобразено с изискванията за извършване на гранични проверки на лицата, преминаващи държавната граница на Република България в съответствие с Регламент (ЕО) № 562/2006 на Европейския парламент и на Съвета от 15 март 2006 година за създаване на Кодекс на Общността за режима на движение на лица през границите (Кодекс на шенгенските граници). Отчетено е и желаниeто извън основната си функция сградата на Международната морска гара да може да предоставя възможности за развиване на други публични функции (организиране на изложения, културни събития и прояви).

Общата стойност на средствата, които ДП „Пристанищна инфраструктура” инвестира в международната морска гара в Бургас възлизат на 3 298 000 лв. и са планирани в годишната програма на дружеството, утвърдена от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

До края на месеца ДП „Пристанищна инфраструктура” ще прехвърли обекта международна морска гара – Бургас за експлоатация на пристанищния оператор „Пристанище Бургас” ЕАД.

Снимки:

Maritime.bg – Курс

бургасдппиМорска гара