Министър Данаил Папазов се срещна с представители на морския бизнес


Вчера в Пристанище Варна-изток новоназначеният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов се срещна с представители на морския бизнес и на морската общественост
.

В самото начало на срещата той заяви, че не бива да се отрича направеното до сега в неговия ресор, но е необходимо да се вземат срочни мерки за ликвидирането на всички административни и бюрократични прегради пред бизнеса, в т.ч. и на морския бизнес.

За няколкото дни, които е в министерството,  Папазов се е запознал с досегашните искания на българския морски бизнес и посочи, че повечето от тях са изпратени в няколко взаимнопротиворечиви варианта, което не е в интерес на самия бизнес.

Затова е необходимо активизирането на неправителствените организации и обществените съвети, за да бъдат координирани усилията в тази насока и морският бизнес да изпраща ясни и разбираеми послания към министерството.

Министър Папазов съобщи, че политическото решение за Пристанище Варна е да се изчака с концесията с оглед на запазването на работните места. Така ще се постъпи и с товарните превози на БДЖ. Иначе процесът с концесионирането на пристанищата не е спрян: при Бургас – Изток, Бургас – Запад и Русе – Запад това вече е факт.

Предстои процедура по прехвърлянето на собствеността на моста на Фериботното пристанище от БДЖ на ЖП инфраструктура, за да се изчистят взаимните задължения между двете компании. Вечната дилема къде да бъдат морската и пристанищната администрация има своето решение – в столицата остават необходимите административни звена за работа по европейските програми и по международното сътрудничество, а в регионалните звена да се вземат решенията по оперативната работа.

Капитанът на Пристанище Варна трябва да решава всички оперативни въпроси от Дуранкулак до Емине” – категоричен бе Папазов. Иначе няма пречки пред развитието на процеса за обществените поръчки по двете кули за трафик – контрол на корабоплаването. Държавата ще направи всичко възможно, за да бъдат изградени интермодални терминали във Варна и в Бургас, като се обърне особено внимание на контейнерите и на зърнените товари.

С Министерството на отбраната ще продължат разговорите за предоставянето на територията на военните поделения на Острова за тилова база на Пристанище Варна. Аналогична ситуация има и в Бургас.

Каузата за преместването на Пристанище Варна в района на „Максуда” не бива да се смята за загубена. В близко бъдеще Пристанище Варна-запад ще получи два 63-тонни крана „Готвалд” за обработка на контейнери. Те ще притежават и специални спредери за работа с металните тръби, необходими за „Южен поток”.

Министър Папазов е песимист по отношение на необходимостта за разработване на нови морски стратегии, а предпочита да се работи по конкретни планове, като се отчитат периодично изпълнението им и при необходимост да се коригират част от набелязаните цели и задачи.

Източник: Морски вестник

Maritime.bg – България

Данаил Папазовморски бизнес