Browsing category

Свят

Турско режище приема контейнеровоз с капацитет 9 600 TEU

На режище в Турция ще бъде изведен от експлоатация най-големият контейнеровоз до момента – SINE MAERSK, който има капацитет за превоз на 9 600 TEU. Построеният преди 22 години пост-панамакс контейнеровоз е част от флота на датската Maersk. Преди няколко месеца чрез нарязване бе изведен от експлоатация друг контейнеровоз с капацитет 7 400 TEU. SINE […]

IMO публикува препоръки за достъпа на моряците до медицинска помощ

Международната морска организация (IMO) публикува препоръки за пристанищните и крайбрежни държави, с които се цели осигуряване на безпроблемен и бърз достъп на морски лица до медицинска помощ на брега по време на COVID-19 пандемията. Maritime.bg припомня за няколко случая в различни държави, при които бе отказан незабавен достъп до медицинско обслужване, включително забавена медицинска евакуация […]

Хванаха над 100 кг. кокаин на кораб на Maersk и двама „пазачи“

Властите в Мексико заловиха 102.5 кг. кокаин на борда на построения през 1998 г. контейнеровоз SVENDBORG MAERSK (IMO: 9146467). Освен дрогата, скрити в контейнера са заловени на 2 юли в Манзанило и двама мъже. Първоначално не бе известно кога са се качили на борда на плаващия под флага на Дания кораб, но според публикации в […]

Горелият автомобиловоз в САЩ е обявен за тотална конструктивна загуба

Построеният през 2010 г. автомобиловоз HOEGH XIAMEN, на борда на който избухна пожар в началото на месеца, е обявен за тотална конструктивна загуба. Това съобщиха пред Maritime.bg от пресслужбата на фирмата собственик на плавателния съд – „Ocean Yield“. Припомняме, че пожарът избухна на плаващия под флага на Норвегия кораб в терминал BIMT на о. Блаунт, […]

Наши моряци участваха в спасяване на бедстващи ветроходци

Български моряци са участвали в спасяване на бедстващи яхтсмени в района на Хаваи, научи Maritime.bg. Те са част от екипажа на плаващия под флага на Бахамските о-ви автомобиловоз TALIA (IMO: 9311854). На 18 юни около 0730 ч., Морският спасително-координационен център в Хонолулу пренасочва плаващия с направление към Йокохама, Япония, автомобиловоз към бедстващите яхтсмени. Лодката им […]

Огнище на коронавирус в румънска корабостроителница

Един работник почина, а други 41 са дали положителни тестове за коронавирус COVID-19 в румънската корабостроителница на брега на Дунав в Галати, собственост на Damen. 35 от заразените са работници в завода, а останалите са служители на компании-подипълнителни, предаде румънската информационна агенция „Mediafax“. Трима от заразените вече са напълно излекувани. След откриване на COVID-19 огнището, […]

COVID-19 абсурди: Тялото на починал моряк остана 14 седмици на кораб

Над 14 седмици бяха необходими на мениджърите на плаващия под флага на Маршаловите острови бълкер STAR EUROPE (IMO: 9753351) да осигурят репатриране на тялото на починал моряк от екипажа. На 23 март 48-годишният рулеви на кораба с дедуейт 180 668 t пада в безсъзнание на мостика. Предполага се, че индонезиецът е получил инфаркт. Тогава 291-метровият […]

Отбелязваме Световния ден на морските средства за навигационно осигуряване

Международната асоциация на фаровите служби и помощните средства за навигация (IALA) е основна движеща сила в областта на установяване на международните технически стандарти за безопасност на корабоплаването. Целта на празникa е да даде по-широка гласност на работата на IALA и неоспоримото й значение за непрекъснатото подобряване и хармонизиране на морските средства за навигация и свързаните […]

Уебинар на IMO за смените (видео)

Тазгодишният“Ден на моряка“, по понятни причини, беше посветен изключително на трудностите при смените на екипажите, породени от вирусната пандемия.   Изказващите се поясниха за пореден път колко са важни моряците и дейностите на море за живота по света, коментира кап. Александър Александров, морски посланик. „Очерта се становище, че отделните правителства ще преценяват на практика как да […]

Разработват зелени градски фериботи на подводни криле

Правителството на Великобритания отпусна 33 млн. в проект за близо 60 млн. паунда за разработване на фериботи с нулеви емисии. Като резултат трябва да бъдат построени фериботи, задвижвани с електрическа пропулсивна система и на подводни криле. Целта на проектантите е тези съдове да използват 90% по-малко енергия от кораби с подобни размери, задвижвани с конвенционални […]