Чиста логика: „Новото правителство” е правителството на ГЕРБ, нали!?

Хем ги боли, хем ги сърби едни „представители” на „морската общественост”, както обичат да се наричат. Видно от техните изявления – „заявления”, не им увират главите. Видно от техните думи – градят стени, а после опитват да ги събарят.

На 14.09.2011 г. от 11 часа в Дома на моряка във Варна се проведе пресконференция по проблемите на търсенето и спасяването. Maritime.bg публикува нейния сценария в деня преди да бъде проведена.

В деня на пресконференцията Maritime.bg отрази събитието, според нас повече от коректно. Уви, оказва се, че „представителите” на „морската общественост” се чувстват засегнати от заглавието на публикацията. Нека го припомним: „ПРАВИТЕЛСТВОТО НА ГЕРБ, забравило за морското спасяване”.

Три дни след това – на 17.09.2011 г., УС на БУЛСАР публикува „Заявление” в официалната си страница. Според него Maritime.bg е злоупотребил с думите на официалните „представители”!?

По-долу публикуваме без редакционна намеса „Заявлението” на БУЛСАР (достъпно за обществеността на официалната страница на организацията!), последвано от записи от пресконференцията, на които твърде ясно се чуват думите на инж. Иван Велков. Той заявява „надявахме се новото правителство…” – чистата логика на всеки, води до ПП ГЕРБ, която в момента управлява, нали!? Профсъюзният лидер казва още и за „крещящи” проблеми” през последните години, „човешки жертви”, „уверения от политическа партия ГЕРБ, че…” А пресконференцията близо час доказва какво не се и случило и колко е трагично положението. Ако сайтът е внесъл „политически оттенък” само със заглавието си, то пресконференцията е изцяло „политическа” – в навечерието на изборите, под егидата на Моряшкия профсъюз, визираща неизпълнени ангажименти на правителството и т.н. Впрочем какво показва записът? Всеки може да прецени.

Цитат:

–––-

З А Я В Л Е Н И Е

На 14 септ., 2011 г., по инициативва на Моряшки профсъюз-Варна, бе проведена прес-конференция на тема „Да спасим спасителния кораб „Перун”.

От името на заинтересована морска общественост, започнала подписка със същата цел, организаторите, се обърнаха с призив към журналистическата гилдия да се присъединят към загрижеността на цитираната морска общност, с цел да се предприемат радикални мерки за възстановяването на спасителния кораб.

БУЛСАР участва в прес-конференцията в качеството си на заинтересована съсловна – браншова организация и юридическо лице с нестопанска цел,толкова до колкото имаме правен интерес, обоснован от предмета на дейност и целите, за които сме създадени.

Медиите масово и положително откликнаха и със съчуствие отразиха целта на прес-конференцията.
Появата на това „Заявление” е предизвикано от опита на един електронен сайт да:

– внесе политически отенък на същността на самата прес-конференция поставяйки заглавието „Правителството на ГЕРБ забравило за морското спасяване”,
– в текстовата част на публикацията си, сайта припомня, че “в началото на годината от ИАМА коментираха, че кораб обслужващ офшорни структури и собственост на частна компания може да замести „Перун“ и да се включи в националния план за търсене и спасяване.”
По този повод съм упълномощен да заявя следното:
1. Не сме ползвали фраза „Правителството на ГЕРБ” и е нечестно по този начин да се политизира проблема със сегашното Правителство,дори и само поради факта, че от 13 години насам в страната проблемите с морското спасяване се задълбочават, а от 2006 започнаха опитите за продажба на многофункционалния кораб „Перун”.

2. В момента вече на всички нива на заинтересованост, има разбиране от нуждата на този кораб. Министър-председателя разпореди проверка и крайната оценка от нея е, че кораба е годен за понататъшна експлоатация и е необходим на държавата за изпълнение на нейните национални и международни задължения.Едновременно с това сигналната ни записка бе прехвърлена на МТИТС за да ни се отговори по законовия ред. Областния управител на Варна г-н Дачо Симеонов, на международна конференция по спасяване публично заяви същото. ГДПБС към МВР-главен комисар Николов подтвърди мнението си, че кораба е нужен. Създадената работна група към МТИТС имаше едно единствено крайно общо мнение и то бе, че „Перун” е годен и нужен на България за целите на морското спасяване. Въпреки всичко това до настоящия момент реални действия за рещаване на проблема не се предприемат.

3. Всъщност с прес-конференцията ние „бием камбаната” за предприемане на радикални мерки и извършване на класов ремонт и възстановя ване на кораба, както и да се потърси отговорност от виновните лица за довеждането му до това състояние. Припомнихме и факта, че ексминистъра на МТИТС г-н А.Цветков бе обещал, че ще се предприемат мерки за възстановяването му, но до сега нищо подобно не се случи, а в бюджета на МТИТС и тази година няма заделени средства за ремонт на кораба. Настоящото бездействие е непонятно и опасно за ефективното изпълнение на конвенционални задължения на Р.България и не на последно място, за защитата на националната морска инфраструктура. Като Н.П.О., в обществена полза, не сме ангажирани с партийни инициативи цитирам чл.4 от нашия устав: „Дейността на сдружението и изразходването на средствата не могат да бъдат обвързани с политически цели, ангажиращи го в предизборни кампании или във воденето на пропаганда и агитация в полза на политически партии».

По тази причина се разграничаваме категорично от подобни опити за внасяне на политически характер и заявяваме, че няма да позволим нашите патриотични действия и инициативи да бъдат използвани за каквато и да е политическа агитация. В крайна сметка подобни медийни своеволия не помагат, а пречат,затрудняват комуникацията между заинтересованите структури.

Всички от които зависи осигуряване на средства за ремонт на този кораб и възстановяване върховенството на закона, изискващ – МТИТС да поддържа държавна морска спасителна служба (разформирована през 1998 г.,), трябва да знаят, че бездействията им са опасни не само в национален, но и в международен мащаб и това им поведение няма да остане незабелязано от международната морска общност и най вече от ЕС.
4. Със следващ пасаж, въпросния сайт, не-пряко, с откланящ акцент напомни болната тема и амбиция на бившото ръководство на ИА «МА» към МТИТС, а именно: Да продаде «Перун» на цената на един апартамент или по друго сравнение, на около 1/10 от цената на рециклиран трамвай! Така или иначе, веднага след публикацията бе даден старт на отвличаща дискусия и във форума на този сайт започнаха обичайни анонимни безпочевни, яростни и гнусни подхвърляния. Всичко това е познато и разбираемо, защото с действията ни за спасяване на «Перун» и възстановяване на българската морска държавна спасителна служба, ние засегнахме стратегически користни интереси на познатата ни от десетина години прикрита неформална група продажници на националните ни интереси и международната морска солидарност.

5. Поради факта, че в същия форум, беше изплагиатствано част от изявление на БУЛСАР пред работната група SAR, публикуваме целия му текст в нашия сайт: www.bulsar.org с цел даване ясна публичност на проблема, така както сме го представили там.

6. Ние сме готови, по всяко време на открита публична жива медийна дискусия, на която ще покажем данни за реалните щети нанесени на държавата от порочното даване на кораба под наем, състоянието в което бе върнат и редица други пикантни моменти от нечестното поведение на някой държавни служители по онова време.

7. Подминаваме с пренебрежение анонимните изяви на Ad Hoc “Тайфа плювалник”, чийто латерна години наред свири едни и същи фалшиви мелодии, съответстващи на примитивният им манталитет и простащина.

8. Заявяваме категоричните си намерения да продължим делото за спасяване на кораба „Перун” с използването на всички цивилизовани средства.

 

От името и по поръчение на У.С. на БУЛСАР:

кдп.Никифор Герчев, MNI,
Председател
17.09.2011,
Варна

–––- КРАЙ

Извадка:

„Един електронен сайт”, пък било и обслужващ интересите именно на „морската общественост”, а не на група, която явно, не чува, не помни и не е благодарна, със сигурност не би си позволил да „вкара политически оттенък”, ако такъв не е имало. „Един електронен сайт”, пък било и обслужващ интересите именно на „морската общественост”, а не на група, която явно, не чува, не помни и  не е благодарна, със сигурност трябва да припомня казаното от ИАМА.

Най-вече – в „един електронен сайт” преди да се публикува се чете написаното, носи се отговорност и хич не се дава „фира”, защото за „един електронен сайт” работят и диктофони, а не  „латерна” свиреща „едни и същи фалшиви мелодии” – концертмайсторите, на които, обичат редовно да „заявяват”!

Пълен запис от преконференцията:
http://www.maritime.port.bg/audio/preskonferenciya-spasitelen-korab-perun.mp3 

Александър Тодоров
Присъствал и чул

Екипът на Maritime.bg поднася огромна благодарност на колегите от списание „Клуб ОКЕАН” и уеб портал Pan.bg за достойната защита, предоставяйки аудио-записи от пресконференцията.

Maritime.bg – Морска политика

Последни новини

Последни новини

Бреговата охрана на САЩ потвърди за инцидент на кораб с български моряци

От окръжния команден център в Сан Франциско на Бреговата охрана (БО) на САЩ потвърдиха в телефонен разговор пред Maritime.bg за инцидент и предстояща медицинска евакуация на

Най-дългата подводница в света застъпва на бойно дежурство, въоръжена с шест подводни дрона

До края на септември се очаква да приключи цикълът изпитания на атомната подводница със специално назначение БЕЛГОРОД (К-329). Тя ще е най-дългата подводна лодка в света със