Главният механик на кораб „Ина“ Николай Туртов: В Гърция няма криза в правораздаването

„В Република Гърция няма криза в правораздаването, за разлика от много тежката такава в България“, каза пред Maritime.bg главният механик на моторен кораб „Ина“, Николай Туртов, след освобождаването на българския екипаж. Туртов коментира, че моряците са били притеснени, че кризата, обхванала Гърция, може да се отрази на процеса. Това обаче не се е случило и петима от шестимата български моряци са били напълно оневинени от гръцкия съд в град Нафплио.

[hana-flv-player
video=“http://www.maritime.bg/video/TURTOV 1.m4v“
width=“540″
height=“340″
description=“Моряците от кораб „Ина“ вече в България“
clickurl=“http://www.maritime.bg/video/TURTOV 1.m4v“
clicktarget=“_blank“
player=“4″
autoplay=“false“
loop=“false“
autorewind=“false“
/]

Туртов коментира, че гръцките власти са спазили срока от 18 месеца за започване на процеса. Съдът постановява, че няма никакво касателство на екипажа към евентуална контрабанда, всички обвнинения са били снети, коментира още той. „За жалост в Гърция остава нашият колега и приятел Недялко Петров – старши помощник-капитан на кораба“, заяви пред Maritime.bg Николай Туртов. По думите му българският капитан ще остане в средиземноморската република още около 2 месеца.

Освен българските моряци на процеса са били привлечени и още няколко души. Те са обвинени за организирането на несъстоялата се контрабанда на гръцкия бряг. Същите вече са с влезли ефективни присъди, коментира Туртов.  Разпитани са били и няколко души от гръцките власти, които са участвали в задържането на плавателния съд, през лятото на миналата година.

По време на делото българските моряци не са успели да разберат откъде е дошъл сигналът срещу тях. „Сигналът е даден и от фараджия, разпитваният полицай също се обърка по този въпрос. Мисля, че това нещо, тъй като делото продължава, ще излезе яснота, но вече тя няма да засяга екипажа, включително старши-помощника и капитана“, каза пред Maritime.bg, Николай Туртов. По думите му арестът не е бил следствие на рутинна проверка.

Главният механик на кораба изрази надежда съдът в Нафплио да докаже вината за цялата сага, която по думите му носи соченият за собственик на кораба Георги Стоянов Мишков. Туртов коментира, че Мишков е бил задържан и в момента се установява съпричастността му към процеса. „През цялото време, не друг, а Георги Мишков ръководеше кораба по телефона“, коментира Туртов.

Надеждите на моряците са да успеят в най-скоро време да намерят работа на море, за да могат „наново“ да започнат своя живот.

След арест през лятото на миналата година българите от екипажа бяха държани пет месеца под домашен арест на територията на Република Гърция, по подозрения за участие в организирана група за контрабанда на цигари, а в края на миналата година бяха освободени с мярка подписка в България. Това стана благодарение на телевизия «Скат», която плати, броени минути преди изтичане на крайния срок, гаранциите на моряците. Петима от шестимата българи се завърнаха в родината, а през цялото време в затвора остана старши помощник-капитанът Недялко Петров, заедно с капитана на плавателния съд от Русия.

Преди връщането си в страната, и след това, моряците настояваха за спешна намеса от страна на българските власти. Те изискаха започването на разследване срещу собственика, по думите им, на плавателния съд Георги Стоянов Мишков. От това и след десетки жалби до множество институции последва прокурорско постановление, което показа слабостта на органите в държавата да вникнат в проблема.

Разследване на Maritime.bg разкри още в началото на миналата година собствениците на плавателния съд и сложната конфигурация от офшорни компании, зад които стоят те.

Пред Maritime.bg нито Георги Мишков, нито другият известен собственик на кораба Станчо Вълчев успяха да дадат ясен отговор на въпроса защо корабът е бил арестуван. Последният успя само да каже, че не обвинява моряците. В заплетената сага немалко участие е взел и Станчо Савов, който стана известен с инцидентите на неговите кораби през последните години.

Бездействието на държавата и нежеланието на компетентите органи да заведат производства срещу корабособствениците отприщи невиждани през последните години протести на български моряци. Общо над 200 души излязоха в знак на съпричастност към българските моряци, по време на двата организирани от тях протести. 

[ultimate 2 /] 

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Естакадата в Шабла, а не удълбочаването за 400 млн., е причина за рокадата в ДППИ

Строежът на морската естакада при нос Шабла е предаден за проверка на Софийска градска прокуратура. Това съобщи пред БНР служебният министър на транспорта Георги Тодоров.