Япония изготвя стандарти за безопасност за корабите задвиждвани с LNG

Японското транспортно министерство ще изготви стандарти за безопасност за корабите, които използват силови уредби задвижвани от LNG. Японците целят комерсиализиране на този вид задвиждване и замяна на корабите, използващи тежки горива. Според министерството чрез използване на природен газ, емисиите на въглероден двуокис ще бъдат намелени значително. LNG отделя и 70% по-малко азотен оксид от петрола.

В момента в света има едва 20 плавателни съда, задвижвани от LNG – всички в Норвегия. Според японците това ще се промени когато бъдат въведени стандарти за безопасност, които да важат в целия свят.

Според анализатори, японското правителство се опитва да изпревари подобни ходове, които ще предприемат други държави в Европа. Те целят, правилата за безопасност да влязат в сила до 2016г., също така японците ще вземат по-засилено участие в глобалното нормотворчество на Международната морска организация.

Изпреварвайки всички, японското министерство цели да даде „зелена“ светлина за своите корабостроителници, които да бъдат първи във въвеждането на природен газ, като основен за задвижване на новопостроени съдове. В страната вече има технология за производство на LNG-задвижвани кораби. Има признаци за нараснало търсене на подобни съдове.

Японското министерство на транспорта е изискало от правителството допълнителен бюджет от 647 млн. йени за следващата година, които да бъдат използвани за изследвания и популяризиране на този вид силови уредби.

maritime.port.bg – Технологии

Последни новини

Последни новини

Силна конкуренция, слаба реколта и COVID-19: причините за спада на товарооборота в Пристанище Варна

Силният конкурентен натиск от частните пристанища, слабата зърнена реколта и пандемията от COVID-19 са сред причините за намаляване товарооборота на държавния пристанищен оператор