Odyssey Marine вади среброто от борда на S.S. Gairsoppa

potanal-korab

Американската компания Odyssey Marine обяви днес, че започва да работи по изваждането на най-голямото подводно съкровище, откривано някога.Тази новина помогна на компанията да повиши акциите си на борсата с около 8,8%, нещо, което не се е случвало от девет месеца.

Според съобщението на компанията за подводни проучвания един от екипите й се е потопил на 22 май край норвежкия бряг и вече достигнал до предполагаемото място на потъване на кораба S.S. Gairsoppa, намиращо се на повече от 200 мили от ирландския бряг, съобщава rtve.es, цитиран от НоваТВ.

Гаирсоппа е британски търговски кораб, който бе намерен през 2011 г. Година по-късно компанията Odyssey Marine съобщи, че е възстановила 48 тона сребро.

През 2012-а компанията успя да извади на бял свят 1218 сребърни кюлчета от споменатия сребърен трезор на потъналия кораб. От фирмата се надяват, че при сегашното проучване на морското дъно ще бъдат открити други 1599 сребърни кюлчета.

Потъналият кораб се намира на 4700 метра под морското равнище. След операцията по изваждане на потъналото съкровище от S.S. Gairsoppa, компанията планира да проучи мястото, където е потънал друг известен кораб – S.S. Mantola, защото се вярва, че в на борда му има други 17 тона сребро. И двата потънали британски кораба са потопени от немски подводници – S.S. Gairsoppa през Втората световна война, докато плавал с около 200 тона сребро, а товарният кораб S.S. Mantola – през Първата световна война.

Възстановяването на двата товара със скъпоценни метали се извършва в сътрудничество с транспортното министерство на Великобритания. Министерството е подписало споразумение с Odyssey Marine, според което в американската компания ще останат 80% от стойността на възстановения товар, след приспадане на направените разходи.

Maritime.bg – Любопитно

Последни новини

Последни новини

Силна конкуренция, слаба реколта и COVID-19: причините за спада на товарооборота в Пристанище Варна

Силният конкурентен натиск от частните пристанища, слабата зърнена реколта и пандемията от COVID-19 са сред причините за намаляване товарооборота на държавния пристанищен оператор