Русенската корабостроителница предаде Frisian Ocean

„Корабострроителница Русе” АД предаде на холандската компания Boomsma Shipping B.V. многофункционален ледови клас сухотоварен кораб “FRISIAN OCEAN”. Съдът има дедуейт – 8000 тона.

Строителството му е извършено под надзора и правилата на Германски Лойд. Това е четвърти морски съд за холандските корабособственици.

Рекордното дострояване на вода на “FRISIAN OCEAN” се извърши за срок от три месеца и половина. Изпълнението на поръчката в този срок, независимо от техническите ограничения на оборудването, е в резултат на мобилизацията на личния състав.

Корабостроителницата предаде два 8 000 тона дедвейт морски кораба, откакто има нов собственик.

„Корабостроителница Русе” АД активно води преговори с няколко клиенти за строителство на нови кораби, които са пред финализиране. Сериите ще осигурят дългосрочно натоварване през следващите няколко години на производствените мощности. Финансовото състояние на дружеството е стабилно и създава предпоставки за изпълнение на производствената програма. В бизнес плановете е заложено да се извърши ориентация към пазари, с които са прекъснати връзките преди повече от 20 години като Русия и страни извън Европа, ведно с продължаване на строителството по съществуващи проекти на серии кораби.

В кратки срокове се предвижда натоварване на производствените възможности на дружеството, като няма да се извършват други дейности освен пряко свързаните с основния предмет на дейност.

Освен преговори за строителство на нови кораби, предстои да бъдат подписани и договори за ремонт на стари плавателни съдове. Възстановяват се и разширяват контактите с традиционни и нови български и чуждестранни клиенти. В момента се ремонтират 5 кораба на български корабособственици.

maritime.port.bg – България / Корабостроене

Последни новини

Последни новини

Силна конкуренция, слаба реколта и COVID-19: причините за спада на товарооборота в Пристанище Варна

Силният конкурентен натиск от частните пристанища, слабата зърнена реколта и пандемията от COVID-19 са сред причините за намаляване товарооборота на държавния пристанищен оператор