Saipem ще строи морската част на Южен поток

image

„Южен поток транспорт“ сключи договор с италианската компания Сайпем за строителството на морския газопровод. Това съобщиха от компанията пред Maritime.bg.

Олег Аксютин, главен изпълнителен директор на „Южен поток транспорт“ БВ и Стефано Бианки, вицепрезидент на Сайпем С.п.а. (Saipem S.p.A) подписаха договорите в Амстердам на 14 март.

Морският газопровод „Южен поток“ ще се състои от четири успоредни тръбопровода с дължина по 931 километра през Черно море, от Русия до България. Всеки от тръбопроводите ще бъде съставен от над 75,000 отделни тръби, заварени една за друга на борда на специален тръбополагащ плавателен съд и положени на морското дъно на дълбочина до 2,200 метра. Споразуменията със Сайпем обхващат проектиране и изграждане на Тръбопровод 1, изграждането на плиткводните морски участъци, пресичането на брега и излизането на сушата и свързаните с четирите тръбопровода съоръжения.

Два плавателни съда ще участват в строителството на газопровода

Морският газопровод „Южен поток“ ще бъде положен от няколко тръбополагащи плавателни съда на Сайпем:

Кастро Сей, плавателен съд за „S“-тръбополагане, подходящ за полагане на тръби в плитко- и дълбоководни участъци;
Сайпем 7000, плавателен съд за „J“-тръбополагане, подходящ за полагане на тръби в много дълбоки участъци, който вече е изградил газопровода „Син поток“ в Черно море.
За пресичанет на брега ще бъдат построени четири микротунела на руския и българския бряг, всеки от които с дължина над 1 километър. Тези тунели позволяват изграждането на газопровода без съществени строителни работи на повърхността на плажа и в плитките участъци, с което се съхраняват руският и българският брегове и се смекчава въздействието върху околната среда.

Строителството започва през юни 2014 г.

Дейностите при излаза на сушата започват през юни 2014 г. с подготовка за строителството на микротунелите в Русия и България.
Строителството в морето ще започне през есента на 2014 г. През септември 2014 г., първите тръби ще се заваряват по 4 наведнъж на борда на Кастро Сей, за да образуват така наречените четворни заварки, с дължина 48 метра. През ноември 2014 г., плавателният съд Кастро Сей ще се придвижи до морските води край Русия, за да започне полагането на тръбите в морския участък. В края на годината, по-големият плавателен съд S7000 ще поеме полагането тръбите, а Кастро Сей ще се придвижи до българското крайбрежие за да продължи на четворните заварки.
На борда на S7000, 48-метровите четворни заварки ще се поставят вертикално в голяма кула (кула за полагане във формата на „J“) и ще се свързват към основния тръбопровод преди да бъдат спуснати към морското дъно. Този метод се нарича „J”-тръбополагане, предвид на формата на тръбата, когато се спуска на морското дъно.
Изграждането на първия тръбопровод ще продължи до третото тримесечие на 2015 г., така че завършеният тръбопровод от Русия до България ще започна започне да функционира към края на годината.

Maritime.bg – Курс

Външно съдържание и реклама

Последни новини

Последни новини

Кап. Христо Христов: Моята нептунова поща още намира получатели по света

Какво го е накарало да използва нептуновата поща, за да хвърли в океана близо 60 стъклени шишета с писма и как  24 години по-късно  му се обаждат чак от Южна Африка, разказва