Влезе в сила Морската трудова конвенция, всички български кораби отговарят на изискванията й

morska-trudova-konvenciya

Влезе в сила Морската трудова конвенция (MLC 2006). Според Международната организация на труда (МОТ) това е един от най-значимите актове, които ще окажат пряко влияние върху работата на море.

Общо 47 страни ратифицираха акта. Моряците в тези страни са над 50% от всички трудещи се на море по света. Три четвърти от световния тонаж попада в обхвата на конвенцията, съобщават днес от МОТ.

Тази конвенция е четвъртият стълб, който регулира световното корабоплаване, което от своя страна поддържа 90% от световната търговия, и от което зависим всички ние“, каза д-р Росалие Балкин от Международната морска организация.

За повече от 1,5 млн. моряци по света MLC 2006 ще постави минимални стандарти за работа. Освен това конвенцията ще допринесе за нормалното развитие на конкуренцията между шипинговите компании, смятат от МОТ.

От днес всички кораби над 500 GT, които плават под флаговете 30-те страни, в които днес в сила влиза конвенцията, ще трябва да разполагат с два допълнителни документа. Това са Maritime Labour Certificate (MLC) и Declaration of Maritime Labour Compliance (DMLC). Това са първичните доказателства, че тези кораби отговарят на изискванията на конвенцията. Те ще са обект на проверка от PSC.

Според МОТ кораби, плаващи под флаговете на страни, които все още не са ратифицирали конвенцията, но влизат в пристанища на страни, които са приели акта, също ще бъдат обект на проверки за нормални условия на труд и живот на борда.

Всички кораби, които плават под български флаг отговарят на изискванията на Морската трудова конвенция„, каза пред Maritime.bg к.д.п. Георги Цветков – изпълнителен директор на ИА „Морска администрация“. По думите му всички български кораби са преминали инспекционни проверки.

Същността на конвенцията е да бъдат подобрени условията за труд и живот на моряците. Освен това тя цели да ги предпази от започване на работа в подстандартни компании. Смятам, че в България обаче такива няма„, каза още к.д.п. Цветков.

Конвенцията е така устроена, че задължава държавите на флага и на държавния пристанищен контрол да я прилагат стриктно. Тя следва да осигури „на едно гише“ всички трудови стандарти. Това означава, че всички моряци, ще имат възможност да се възползват от пълна защита на основните им права, като по този начин ще се гарантира добра практика на заетост в корабоплаването”, каза вчера на пресконференция председателят на Моряшки професионален съюз Иван Велков.

Обръщение на генералния директор на МОТ

[youtube width=“540″ height=“320″]D6f-gkmnPSY[/youtube]

Всичко за Морската трудова конвенция, MLC 2006 в Maritime.bg

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Последни новини

Морски организации настояват за включване на синята икономика в Плана за възстановяване

За включване на синята икономика в Националния план за възстановяване и устойчивост на България настояват в писмо до президента Румен Радев Българска морска камара Морски